op bezoek bij de kinderen vam stichting Furs! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu op bezoek bij de kinderen vam stichting Furs! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu

op bezoek bij de kinderen vam stichting Furs!

Door: Aida

Blijf op de hoogte en volg Aida

06 November 2013 | Kenia, Nairobi

Op Zondag zijn we naar Thika gegaan en hebben we de jongens en meisjes van Fursa bezocht. We hadden een koffer vol spullen meegenomen en nog wat lekkere koekjes en lollys.
Eerst kregen de kinderen karate les van Erick en Victor, zongen ze een welkomslied voor ons en vroegen ze allemaal waar Fleur is en hoe het gaat met Funakoshi.
Tijdens de training kwamen er steeds meer ouders van de Fursa kinderen bij de training kijken, waarvan een aantal moeders jonge kinderen/babys bij zich hadden. Dit speciaal omdat wij van te voren gezegd hadden dat in onze koffer met spullen vooral kleine/babykleertjes zaten...
Tijdens de training waren we al kleding op maat gaan leggen en al begonnen met uitdelen aan de moeders.
Ondertussen verzamelde zich buiten het kleine gymzaaltje waar er getraind werd steeds meer kinderen, nieuwsgierig als altijd.
Na de training ging het echt uitdelen beginnen, de koffer werd geopend en alles ging eruit ; tandenborstels, schoenen, luiers, knuffels, en babykleren.
Alle kinderen van Fursa kregen een stapeltje met nieuwe spullen en wat snoepjes.. natuurlijk kregen de kinderen die zich inmiddels bij de buitendeur verzameld hadden ook een tandenborstel, sokken en snoepjes. Ze glunderden van blijdschap!
Daarna zijn we de stapel babykleren gaan verdelen over de moeders die gekomen waren met hun baby, allemaal kregen ze kleding wat de baby nu aan kan en iets voor als ze wat gegroeid zijn, zo hoeven ze zich toch weer minder zorgen te maken over kleding kopen voor hun
Kinderen.
Toen we bijna alles uitgedeeld hadden kwam er nog een meisje van rond de 15jaar met een baby van 8 maanden op haar rug, gelukkig hadden we nog wat liggenvan kleding en konden wij haar ook wat geven.. dat geeft toch een fijn gevoel! We hebben iedereen die er was iets kunnen geven, hoe klein het ook maar was.. cadeautjes krijgen is altijd fijn.

Voor mensen die dit lezen en niet weten wat Fursa betekent en wat daarmee bedoeld word ;
Fursa betekent in het Swahilli : Kans
Stichting Fursa geeft kinderen die in een arme buitenwijk van Thika wonen een kans om karate te trainen bij karate club 'the lion heart' en daarnaast word hun school ook betaald, zij krijgen dus de kans om te groeien, wat te bereiken in het leven.
School maakt in een land als Kenia zoveel verschil in het leven van het kind zelf maar ook van zijn familie. Iedereen profiteert ervan als iemand naar school kan gaan.
Mocht je meer informatie over Fursa willen lezen kan dat op www.fursa.nl

Liefs Lisette en Aida