oa voedsel brengen naar de Mathare - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu oa voedsel brengen naar de Mathare - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu

oa voedsel brengen naar de Mathare

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Aida

15 November 2013 | Kenia, Nairobi

We hadden een tijdje geen internet, waardoor een nieuw verhaal plaatsen wat moeilijk was ;) Ongeveer een week geleden zijn we weer de Mathare (sloppenwijk) in geweest. Dit keer om voedselpakketten uit te delen. Samen met Steve (een man die in de Mathare woont en de bibliotheek voor de kinderen heeft) en een paar vrienden zijn we boodschappen gaan doen. Uiteindelijk hebben we 20 voedselpakketten gemaakt met hierin 2 soorten meel, zout, suiker, zeep en kookolie. Dit zijn de belangrijkste zaken voor gezinnen om eten te kunnen maken en hygiënisch te zijn. Dankzij de pakketten kan een gezin van 5 mensen ongeveer 2 weken leven. Het is niet alleen mooi dat ze voedsel hebben, maar ook dat ze wat ademruimte hebben en kunnen sparen voor andere belangrijke zaken. Zo zijn we bij gezinnen op bezoek geweest die niet eens genoeg geld hebben om een matras van 30 euro te kopen of schoolgeld voor examens van nog geen 10 euro te betalen. Gelukkig hebben we wat gezinnen kunnen helpen.
Naast het helpen van de gezinnen konden we de bibliotheek ook een handje helpen door spullen te kopen. Engelse boeken over de Afrikaanse geschiedenis, schrijfmaterialen, schriften en andere zaken waar de kinderen gebruik van kunnen maken als ze er studeren. Dankzij de bibliotheek hebben de kinderen van de Mathare een plek waar ze zich veilig voelen en aan hun toekomst kunnen werken. Want naar school kunnen is zo belangrijk hier! Het is de weg naar een betere toekomst. Niet alleen voor de kinderen, maar voor de hele gezinnen van deze kinderen.

Voor de mensen die nog geld hebben gedoneerd: ontzettend bedankt! We hebben onder andere de mensen van dit verhaal dankzij jullie kunnen helpen!

Voor wij teruggaan naar Nederland gaan wij nog een keer ( over 2 weken ongeveer) voedselpakketten samenstellen en uitdelen aan gezinnen in Thika die te maken hebben met stichting Fursa, mochten er nog mensen geld willen doneren kan dat dus nog steeds!
Dat kan op rekening nummer 84 22 06 310 , A Doesburg
Tav Kenia.
Hier kunnen we via de tablet zien of er nog geld gedoneert is op de rekening voor we he voedsel gaan kopen.
Alvast bedankt!

Liefs