Langs een special school 'treeside' in kasarani - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu Langs een special school 'treeside' in kasarani - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu

Langs een special school 'treeside' in kasarani

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Aida

06 November 2013 | Kenia, Nairobi

Vandaag zijn we naar de Treeside Special School geweest. Op deze school zitten kinderen die een verstandelijke en soms ook lichamelijke beperking hebben. Van redelijk milde gevallen tot zeer zware gevallen zijn hier te vinden. Een gedeelte van deze kinderen wordt door zijn of haar familie naar de school gebracht en gehaald. Daarnaast is de school voor een gedeelte een boarding school aangezien het te duur is voor sommige families om vervoer naar de school te betalen. Het is een publieke school en de kosten worden dan ook zo laag mogelijk gehouden. Aangezien we alletwee werken met mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking was het voor ons zo geweldig om te zien dat deze scholen hier zijn! Het is zo ontzettend belangrijk dat deze kinderen hun eigen plek hebben en de kans krijgen om iets te leren/een dagactiviteit te hebben. Want ze verdienen het zo! Net zoveel als elk ander mens op deze aarde moeten zij zich geliefd voelen. En wat een geweldige schatten zijn het! Zo vol enthousiasme en liefde. Zodra je ze ziet voel je een geweldige klik met ze en voel je gewoon zoveel liefde voor ze. Het liefst wil je zoveel mogelijk voor ze betekenen. We hebben ze vandaag vooral materialen gegeven, zoals schriften, pennen, posters met de tafels erop, schoolbordkrijt etc. Basiszaken, maar zo nodig hier! De hoop is om later extra geld te verzamelen, zodat we meer voor deze school kunnen betekenen. Want naast zorgen voor deze kinderen doet de school nog meer goeds. Ze zijn net begonnen met een middelbare school voor dove kinderen. Het is de enigste middelbare school in Nairobi voor kinderen die niet kunnen horen. Aangezien deze afdeling nog maar net is begonnen, is de klas nog klein en het gebouw nog niet af. Maar er zijn veel kinderen die behoefte hebben aan zo een school. Hopelijk kunnen ze snel genoeg voldoende geld inzamelen om meer kinderen te faciliteren!