Inmiddels aangekomen in Thika - Reisverslag uit Thika, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu Inmiddels aangekomen in Thika - Reisverslag uit Thika, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu

Inmiddels aangekomen in Thika

Door: Aïda

Blijf op de hoogte en volg Aida

01 Februari 2012 | Kenia, Thika

Inmiddels ben ik aangekomen in Thika, waar Ella en Kiran op dit moment ook zijn ( die zijn afgelopen nacht geland hier in Kenia!). Toch best apart om hier in Kenia mijn zus te zien.. Heb ook al een paar keer met haar gebeld en dat is ook heel vreemd! In Nederland bellen we nooit met elkaar...


Ik zal even vertellen over wat ik de afgelopen week gedaan heb in Nyeri, waar het weeshuis Upendo is.
Ik ben op donderdag met 4 kinderen, de 3 oudste meiden, Winnie en Jackson naar de Thomsonfalls gegaan. Dat is ongeveer 2 uur rijden van Nyeri af dus een flinke reis.. Maar het was het waard!
Wat was het mooi zeg om dat te zien... We stonden boven aan de waterval en het uitzicht was prachtig!
Toen kwam het leukste deel ; we gingen naar beneden toe! Dus een hele flinke wandeling naar beneden.. Soms was het echt klimmen en klauteren.
Wel vond ik het wat eng, want sommige stukken waren echt steil naar beneden! We gingen toen we beneden waren richting de waterval lopen..Op een gegeven moment waren we ongeveer 10 meter er vandaan. Echt zo super dat we daar waren zeg! We hadden ook echt heerlijk weer en stonden gelukkig in de schaduw dus het was ook niet te warm.
De klim terug om hoog was jammer genoeg minder leuk! Jeetje wat een klim was dat zeg! Ik moest wel af en toe even pauzeren ergens om op adem te komen. Gelukkig was ik niet de enigste die het zwaar had, alle andere hadden het ook zwaar met de klim.

Zo'n dagje uit kost uiteindelijk wel wat geld, maar het was het waard! Ik heb een hele leuke dag gehad en de kinderen ook! Lekker geluncht en snoepjes gegeten. Allemaal ook wat lekkers te drinken gehad dus helemaal goed :)

Vrijdag had ik een niet zo'n bijzondere dag.. Gewoon lekker buiten wezen spelen met de kinderen, helpen met de was en wat boodschapjes gedaan.

Zaterdag was weer een leuke dag; we zijn 's avonds lekker pannenkoeken gaan eten! Zaterdag ochtend dus eerst alle boodschappen doen ervoor, nou ze keken in de winkel wel echt even naar ons van jeetje wat gaan die doen!
Aangezien er voor 45 personen pannenkoeken gebakken moest worden hadden we een hele hoop spullen nodig.
Voor na de pannenkoeken gingen we een fruitsalade maken.. Dat betekend dus ook naar de markt om fruit te halen.
Nou we hadden de mevrouw van de markt weer super blij gemaakt. Er word niet elke dag voor 10euro fruit gehaald daar.. ( 2 watermeloenen van 2kg per stuk, 20 mango's, 25 bananen, 5 ananassen).

Nadat de oudste kinderen allemaal heel goed geholpen hadden met alles voor te bereiden was het 'savonds zover om te smullen! Nou en dat hebben ze gedaan hoor! Wat werd er weer heerlijk gegeten door ze allemaal.
Maakt me dan ook zo blij om ze zo te zien genieten van het eten :)

Ik bedenk me nu dat ik woensdag alle kleren die ik mee had genomen naar kenia heb uitgedeeld in het weeshuis. Nou het was echt een HELE hoop kleding! Voornamelijk kleding die we van de Hema gekregen hadden had ik meegenomen. Dus heel veel het zelfde in verschillende maten.
Nou iedereen was er weer super blij mee, de oudste meiden gingen gelijk alles passen en stonden te dansen in hun kleding!

Op zondag hadden alle kinderen hun nieuwe kleren aan en wat zagen ze er weer prachtig uit! Het stond ze super, de kleren hadden namelijk allemaal kleuren.
De huismoeders waren ook super blij met alle spullen, ze vonden ze prachtig en heel handig dat ze allemaal dezelfde kleding hadden.

Het is wel vreemd hoor, inmiddels heb ik maar 1 koffer die ik gebruik waar ik niet eens de helft van gebruik..
De rest is gewoon allemaal leeg!
Wel heerlijk, hoef ik niet meer zoveel te sjouwen.

Dinsdag ochtend ben ik vertrokken vanuit Nyeri naar Thika. Dit omdat Ella en Kiran in de nacht van dinsdag op woensdag naar Kenia komen om hier 6 weken les te geven op een school.
Dus het leek mij wel leuk als ik ze van het vliegveld ging halen.

Ik verblijf nu in een hotel in het centrum van Thika en ik moet eerlijk zeggen.. Het is ook wel even lekker om nu een weekje alleen te zijn. Lekker alleen over straat lopen en helemaal me eigen ding kunnen en willen doen. Ik zie deze week natuurlijk Ella en Kiran wel regelmatig, samen door het centrum lopen en fruit eten en in de avonden ga ik gezellig bij ze op bezoek en hun afrikaanse moeder bezoeken ( Millecent, de vrouw bij wie ze deze 6 weken verblijven).

Ik ga nu hier lekker proberen te slapen, aangezien ik de hele dag ziek ben geweest moet mijn lichaam weer even aansterken en dan hoop ik morgen me weer goed te voelen, maar daar ga ik wel vanuit!

Veel liefs, uit het o zo warme en zonnige kenia! ( jaja, het is hier 30 graden!)








  • 01 Februari 2012 - 20:08

    Loura:

    ..ook best apart dat beide dochters in Thika verblijven op dit moment.... wel even wennen voor pa en ma ...

  • 01 Februari 2012 - 21:38

    Maureen Korving:

    Wat grappig om te lezen dat jij en Ella elkaar normaal gesproken nooit bellen. Dan realiseer ik me dat wij elkaar nooit zien, laat staan spreken of bellen. En toch kan ik het niet laten om te reageren op jouw verslagen. Ik geniet er steeds van. Ben blij dat je het weer zo naar je zin hebt. Geniet ervan en doe Ella de groeten. Maureen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aida

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 21995

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 02 December 2013

Op naar Kenia samen met Lisette Andriesse!

21 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Een korte vakantie (2,5 week) naar Kenia

04 September 2011 - 22 Oktober 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: