Mijn verjaardagsweekend - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu Mijn verjaardagsweekend - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardagsweekend

Door: Aïda

Blijf op de hoogte en volg Aida

09 Oktober 2011 | Kenia, Nyeri

Het weekend waarin ik me verjaardag vierde! En het was een WAUW weekend!

Vrijdag 7 oktober was ik jarig, ik werd alweer 21! Al dachten ze hier eigenlijk allemaal dat ik 25 was ongeveer.
Nu vinden ze me allemaal zo jong! Dat is dan wel weer grappig om te horen.

Vrijdag begon de dag al vroeg, aangezien ik de boodschappen moest gaan doen voor zaterdag ( de spullen voor 200 pannenkoeken
moesten gehaald worden) dus samen met Rebecca dat allemaal gehaald, zij wist namelijk hoeveel we van wat nodig hadden.
We hebben een hoop gehaald zodat we weten dat we genoeg hebben.
Na de boodschappen zijn we nog naar een winkeltje ergens geweest waar we een souvaria ( een grote pan) gekocht hebben.
Het was hard nodig want de andere die we in het weeshuis hebben gaat bijna stuk.

Terug in het weeshuis ging ik samen met Winnie de taart halen even verderop... Ik had een grote taart besteld, maar geen idee hoe
groot het precies was.. Ik hoopte genoeg voor alle kinderen hier in het weeshuis.
Nou de taart was super groot en prachtig! Ik was er echt heeeeeeel blij mee. Hij was groot genoeg om 54 stukjes van te snijden.
De kinderen waren er heel blij mee en smulden ervan! Het werd in de huiskamer 1 grote bende door de kruimels haha.
Ik ging even naar mijn kamer en toen ik terug kwam waren alle kinderen buiten..
Ik wist wat er ging gebeuren.. Dus ik haalde me telefoon en camera uit me broekzak en gaf het aan Rebecca, ze moest lachen
omdat ze aan me zag dat ik het wist.
Ik liep naar buiten.. en FLATS een emmer met water over me heen.. Winnie was zo aardig om dat samen met alle kinderen te gooien over me
Ik wist dat dit ging gebeuren omdat ik al had gehoord dat als je jarig bent het een traditie is dat ze water over je heen gooien
Ik dacht klaar te zijn na 1 emmer water, maar inene kwam Grace van binnen gerend en gooide er nog 1tje over me heen!
Fijn, ik was dus klets en klets nat!
Alle kinderen lachen natuurlijk. Daarna maar lekker een tijdje buiten gebleven zodat ik wat kon opdrogen.

Om 2 uur in de middag ben ik samen met Rebecca en Winnie vertrokken richting Thika met de matatu. Het was super warm in de matatu want
de meeste ramen konden niet open en het zonnetje scheen volop. We hadden lekker wat chocola en drinken mee genomen zodat we in
de matatu ( reis van 2 uur ) wat lekker hadden.
In Thika aangekomen zijn we naar Porkys club gelopen. Winnie wist wel waar het was, maar nadat we er al voorbij gelopen waren
en een paar straten verder waren zei Winnie, oh we zijn verkeerd gelopen. Dus gingen we weer terug lopen. Het begon alweer goed!
In porkys club zagen we Erick, Eric, Anthony en Kiari. Oh wat was het fijn ze weer te zien! Ik was helemaal blij!
We hebben heerlijk daar gegeten en wat gedronken. Ik kreeg van de jongens een kaart, en van big Eric heerlijke chocola.. Kiari
heeft me een ketting gegeven. Dus die heb ik gelijk omgedaan en gedragen de hele avond.
Daarna zijn we met de matatu naar Nairobi gegaan. Daar gingen we naar een club toe waar het erg druk was en we dus niet konden zitten
of iets.. We kwamen daar kevin tegen ( het broertje van Erick). Dus die ging met ons mee de hele avond/nacht.
Ondertussen zijn we veel door Nairobi gaan wandelen opzoek naar een leuke club waar het niet super druk was en we konden zitten.
Onderweg het lopen zie je veel mensen op straat en allemaal wilden ze me een hand geven of zaten ze aan me armen of iets.
Gelukkig had ik geen spullen bij me, en had ik het geld aan winnie en Rebecca gegeven. Zodat ze niks van mij konden stelen.
Ik voelde me wel heel veilig met de jongens om me heen, Winnie en Rebecca hadden ook dat gevoel. Dus dat was heel fijn!
Onderweg kwamen we ook veel kleine kinderen tegen. Inmiddels was het al 11/12 uur..
En dan zie je zoveel kleine kinderen op straat die geld vragen aan mensen.. gewoon kinderen van 4/5 jaar soms ook!
Dan denk je echt waar zijn de ouders, die kinderen horen niet op straat nu rond te lopen en te bedelen!
Ik had het met kevin er over elke keer dat we die kinderen tegen kwamen ging hij of Erick even met ze praten..
Kevin vertelde ook dat van de meeste kinderen het geld word afgepakt door een volwassenen. Ze bedelen voor die mensen en vaak
niet voor zichzelf of hun familie.
Ik vond het echt erg om te zien, al die kinderen.. Toch ongelooflijk dat ouders dat toelaten?

Na een wandeling door Nairobi kwamen we in een leuke club terecht, we zaten boven een beetje afgelegen maar ik vond het een perfecte plek
het was er gelukkig niet zo druk!
We konden daar lekker zitten en dansen.. En gedanst hebben we! We zijn daar tot een uur of 4 gebleven, toen ging Kevin
terug naar Thika want hij moest de volgende ochtend gewoon weer werken en wij zijn door naar een andere plek gegaan.
Hier was het jammer genoeg minder leuk, dus zijn daar ruim een uur gebleven en toen zijn we naar de matatu's gegaan..
Weer terug naar Nyeri met Rebecca en Winnie. Ik heb de jongens wel 20x bedankt voor de geweldige avond/nacht. Want jeetje ik vond
het zo leuk en geweldig met ze!
In de matatu konden we gelukkig eventjes slapen en aangezien ik aardig wat smirnoff ice black (7% ) ophad ging dat gelukkig makkelijk!
Na een rit van 3 uur waren we terug in Nyeri in het weeshuis. Ik was nog super moe aangezien vrijdag de dag al om 06.00 uur begonnen was
en nu was het inmiddels 08.00 uur.
Ik ben even gaan douchen en toen weer terug naar de kids.. Lekker in de tuin gespeeld met ze.
Om 1 uur zijn we met de grote kinderen begonnen aan het voorbereiden en bereiden van de Pannekoeken. De kinderen wilde het zo graag allemaal zelf doen
dat ik helemaal niets hoefde te doen! Ze vonden het super om allemaal te helpen en te bakken.
Ik ben ondertussen met Winnie en Naftali naar Nyeri Town gegaan om nog wat fruit en drinken te halen.
Ik had fruit gekocht voor intotaal 1250 shilling bijna ( ongeveer 10 euro is dat ) en ik had het volgende ervoor :
- 40 bananen
- 5 ananassen
- 1 watermeloen van 3kg
- 20 sinaasappelen
Door al dit fruit te kopen had ik meer dan genoeg fruit voor alle kids in het weeshuis. Samen met de kids in het weeshuis
de fruitsalade gemaakt. Zo had iedereen iets te doen in de keuken om te helpen ( aangezien ze dat allemaal erg graag wilden).
Om 18.30 zijn we eindelijk gaan eten met de kinderen.. En de kinderen genoten! Dat was duidelijk zichtbaar..
Ze hebben heerlijk gegeten en zaten echt propvol allemaal! Dus dat weer heel fijn om te zien.
Na het eten zijn we lekker op de grond gaan zitten en met ze alle nog even tv gekeken.
Om 20.00 uur belde Erick, dat betekende dus dat hij met Ilona en Fleur was, dus ik heb even gebeld met een hele enthausiast klinkende
Ilona! Ze zijn veilig aangekomen hier in Kenia. Toen was het wachten op mijn ouders.. Die kwamen een uur later als Ilona en Fleur aan.
Rond 22.00 werd ik weer gebeld door Erick, en dit keer sprak ik een super blije mama!
Jeej, die zijn ook veilig aangekomen!
Toch wel heel fijn het idee dat ik ze maandag ga zien hoor..
Al met al, mijn verjaardags weekend was super geslaagd! Weinig slaap gehad, maar ik heb echt genoten!
Het uitgaan maar het vieren met de kids was ook super!
Vandaag lekker rustig aan doen, beetje spelen met de kids en de kamers gereed maken voor mam,pap, Ilona en Fleur!

veel liefs,

  • 09 Oktober 2011 - 10:48

    Maureen:

    21 jaar. Officieel volwassen:-)
    Van harte gefeliceteerd, en wat een geweldige manier om te vieren zeg. Dit is met recht een verjaardag om nooit te vergeten. Geniet vollop van de aanwezigheid van Ilona, Fleur en je ouders. Doe ze de groeten en wens hun ook veel plezier van ons.
    Shauni, Dewi en Maureen

  • 10 Oktober 2011 - 09:36

    Frank Palmer:

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aida

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 22018

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 02 December 2013

Op naar Kenia samen met Lisette Andriesse!

21 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Een korte vakantie (2,5 week) naar Kenia

04 September 2011 - 22 Oktober 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: