de eerste 4 dagen in Kenia! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu de eerste 4 dagen in Kenia! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu

de eerste 4 dagen in Kenia!

Door: Aïda

Blijf op de hoogte en volg Aida

07 September 2011 | Kenia, Nairobi

Ik ben nu 4 dagen in Kenia, en nu voor de 3de dag in het wees huis van Upendo.
De kinderen in het weeshuis zijn allemaal erg lief en willen alle aandacht van je. Soms zijn ze daardoor dus echt vermoeiend want allemaal willen ze bij je op schoot en allemaal willen ze opgetilt worden en het liefst nog tegelijk ook!
In het weeshuis zitten op dit moment 44 kinderen. Dat zijn er echt heel veel! eigenlijk teveel voor in het weeshuis. Maar de autoriteiten hier weten dat ze in dit weeshuis van upendo goed worden verzorgd en steun uit nederland krijgen. Dus komen er regelmatig nieuwe kinderen in het weeshuis.
Afgelopen week (voor dat ik kwam) zijn er al 5 nieuwe kinderen bij gekomen! Er is nu tijdelijk ook 1 klein jongetje van ongeveer 3 jaar oud die HIV positief is. Hij blijft ook maar tijdelijk in dit weeshuis omdat ze niet de voorzieningen hebben om hem te helpen voor als hij ziek word. Ik vond het heftig om dat te horen.. omdat als je hem ziet hij super vrolijk en super ondeugend is. Maar de kans groot is dat hij niet oud word omdat medicijnen moeilijk te verkrijgen zijn..
Als je naar de kinderen kijkt in het weeshuis is het onvoorstelbaar dat er ouders zijn geweest die de kinderen verlaten hebben. Je ziet het aan de kinderen, dat ze nog vaak denken aan thuis. Aan hun ouders/broertjes/zusjes.

Gister (dinsdag) zijn er nog 2 vrijwilligers uit nederland gekomen. Ook leuk om nederlands te kunnen praten met ze, en de verhalen van de kinderen met ze te delen. Gister hebben we samen boodschappen gedaan en een paar dingetjes gekocht. Wat lekkere vruchtensappen voor de kinderen en wat koekjes. Vinden ze altijd erg lekker heb ik gemerkt!
Ik heb vandaag mijn koffers een beetje bekeken en gekeken wat ik mee heb. En iets wat ze erg goed hier kunnen gebruiken is toch wel ondergoed! Ik heb zo'n 50 stuks meegenomen in allerlij verschillende maten. en de kinderen waren der erg blij mee. Ze konden ze gelijk aan gaan doen! :)

Ik ben vandaag mee geweest naar de rechtzaal samen met een jongetje van 8 jaar oud. Hij moest daarheen om te kijken of ze zijn moeder hadden gevonden en zo niet wat er dan met hem gaat gebeuren. Toen de rechtzaken van kinderen begon zag hij inene zijn broertje ook daar. Zijn broertje herkende hem niet echt meer en hij was erg aan het huilen. Het broertje was gevonden op straat en in bescherming genomen door een soort van jeugdzorg. We gingen hem na de rechtzaak opzoeken, hij zat in een klein gebouw naast de rechtzaal in een klein donker kamertje met 7 andere kinderen. In dit kamertje was geen licht en geen wc. Het broertje was erg aan het huilen..dit was erg om te zien, want wij moesten weer weg en moesten het broertje van hem daar laten.
Je zag het aan zijn gezicht, hij dacht aan zijn moeder en ze broertje, maar toch, als hij nu mag kiezen wilt hij in Upendo blijven en niet meer terug naar zijn moeder...

Ik ga nu weer even verder knuffelen met de kinderen.
liefs Aïda

  • 07 September 2011 - 12:35

    Johan:

    Nou je maakt al heel wat mee in een paar dagen. Ik zal een pak papieren zakdoekjes meenemen, want ik vind het nu al aandoenlijk.

    Tot over een paar weken en heel veel plezier, ondanks de ellende die je soms om je heen ziet.

  • 07 September 2011 - 15:03

    Rose:

    Hee Meid,

    klinkt heftig allemaal wat je daar meemaakt en krijg te zien terwijl het een goed huis is..
    veel plezier en succes daar!

    Xxx Rose

  • 07 September 2011 - 16:41

    Sophie & Daan:

    Heee Aida,

    Wat leuk om je avonturen te lezen!! En jammer genoeg zijn er momenten dat je hart breekt en de tranen je in je ogen springen, maar dat is het leven in Afrika :( Veel met de kids knuffelen, veel liefde maakt het een stuk draagbaarder voor ze. En wat leuk dat er nog 2 vrijwilligers zijn. Kan je inderdaad alles wat je meemaakt samen delen. Nou meis geniet van alles wat je nog gaat doen.

    Dikke kus Sophie & Danielle

  • 07 September 2011 - 16:56

    Lavinia:

    Jeetje heftig dit om te lezen, maar harstikke top dat je dit doet!

    xx

  • 07 September 2011 - 17:03

    Loura:

    Lieve en stoere Ai!
    Wat heb je al veel meegemaakt de laatste dagen. Gelukkig kun je het wel allemaal aan; dit is toch wat je wilde!? Veel knuffelen, troosten en ondanks alles genieten! Je wordt een grote meid!
    We komen gauw naar je toe, we hebben er heel veel zin in! xxx liefs

  • 07 September 2011 - 19:33

    Aida Doesburg:

    Dit is zeker wat ik wil, voel me super, en voel dat het erg nodig is allemaal hier :)

  • 08 September 2011 - 10:58

    Maureen Korving:

    Hoi Aïda. Ik heb je verslag gelezen. Fijn dat je daar ondanks alles nog de tijd voor neemt. Wetende dat je alleen een baken voor de kinderen kan zijn, wanneer jij jezelf sterk opstelt, lijkt me een enorme opgave. Ik vind dat je geweldig werk doet en heb er veel respect voor. Ik wens jou en alle kids van Kenia al het goede. Maureen.

  • 08 September 2011 - 13:10

    Ellie Verheijden:

    Wat een heftig verhaal, je hart breekt.

  • 08 September 2011 - 14:44

    Masha:

    wat een mooi stukje.

  • 08 September 2011 - 14:53

    Gre:

    ik bewonder je dat je zoveel liefde
    geeft ik vind het prachtig

  • 09 September 2011 - 18:42

    Marloes:

    Heee ai!

    Jezuss wat maak jij dingen mee daar zeg. Hartverscheurend...
    Ondanks alles nog veel plezier daar. Vind het knap/goed van je dat je dit allemaal doet!

    kussx

  • 14 September 2011 - 10:50

    Frank Palmer:

    Flink hoor dat je dit "werk" kunt doen. Ik en Angelica (moeder van Guus) melden ons aan als donateur, want wij weten nu dat het geld op de juiste plek terecht komt en dat het niet in de zakken van de overheid belandt! Ga zo door!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aida

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 22023

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 02 December 2013

Op naar Kenia samen met Lisette Andriesse!

21 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Een korte vakantie (2,5 week) naar Kenia

04 September 2011 - 22 Oktober 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: