Week 4 alweer - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu Week 4 alweer - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu

Week 4 alweer

Door: Aïda

Blijf op de hoogte en volg Aida

29 September 2011 | Kenia, Nyeri

Week 4,

Maandag avond heb ik lekker de hele avond met de kinderen weer op de mat geknuffeld.
Oh ik had ze wel echt gemist! En zij mij blijkbaar ook..
Ook ben ik helemaal trots! Want Lucy, een lief meisje wat de eerste week toen ik er was niet praatte,
bang was voor alles en iedereen en heel veel huilde, zag er zo goed uit vandaag!
Ze was al vooruitgegaan in de eerste 2 weken, want ik oefende veel met haar.
Maar ik was bang dat nu ik een week weg was ze niet verder vooruit zou gaan, maar in tegendeel!
Ze speelt veel rent giechelt en praat continu! Ze praat zelfs redelijk engels nu!
Dus ik was weer helemaal blij! :)
We waren ook nog langs town geweest, ik had wat water nodig en wilde wat fruit kopen..
Ik wilde proberen geld te pinnen want me geld was bijna op, maar de bank weigerde..
Goh wat is dat balen dan zeg! Hier gebeurd gewoon regelmatig dat geen enkele bank je pas accepteerd.
(had het bij mijn eerste dagen in Kenia ook al namelijk).
Dus naja, maar een beetje drinken gekocht, alleen het hoognodige..

Dinsdag ben ik in de ochtend bezig geweest met de kleinste kinderen met tekenen,
ik had vorige week papier gekocht dus dat ging ik nu met ze gebruiken.
Potloden hebben ze hier gelukkig genoeg, dus dat hoefde ik niet meer te halen.
Daarna maar is me kleding allemaal gewassen, weer met de hand natuurlijk
dus ik was weer een flinke tijd bezig! Echt goed schoon krijg ik het niet
maarja, na 5 minuten dragen hier is het toch weer vies dus maakt het me ook niet echt uit.
( kan stiekem niet wachten tot het thuis uit de wasmachine komt, wat zal het lekker ruiken en schoon weer zijn dan!)

Ondertussen kwamen de kinderen weer buiten spelen, dus weer lekker wezen schommelen met ze en met de bal gespeeld.
Heerlijk om te doen als het lekker weer is! :)
's middags zou ik eigenlijk met Jackson naar Nyeri town gaan, ik was van plan vanalles te kopen voor hier in het weeshuis,
maar zoals het gaat hier in Kenia wijzigen nog wel eens de plannen plots, Jackson moest plots ergens heen 'sochtends maar
hij dacht smiddags wel terug te zijn, nou niet dus.. om 5 uur kwam hij terug, maar hij moest toen weer ergens anders heen
dus konden we niet samen naar town. Hij een kennis gebeld die taxi chauffeur is en die is met mij om 6 uur nog naar de
supermarkt + bank gegaan, want ik had toch wel water enz. nodig.. Had ik weer pech, weer wilde de bank niet mee werken!
Dus nog steeds geen geld.. Ondertussen was in het weeshuis mn internet ook op.. Fijn, geld bijna op, geen internet meer..
Word moeilijk dan om contact met thuis te maken voor evt geld/oplossing..
Dus van me laatste geld internet gekocht, zodat ik thuis kon mailen over de situatie van geen geld kunnen halen..
Nu dus geen spullen voor hier gekocht, daar was geen geld voor.. Maar hopen dat het morgen kan allemaal.

Woensdag ben ik 'sochtends vroeg weer met Jackson naar Town gegaan om te kijken of de bank het nu wel deed..
Maar helaas, nog steeds niet! :( Balen zeg!
Dus de hele dag met de kids geweest in het Weeshuis, de hele dag met Ballonen gespeeld.
Wat vinden ze dat leuk zeg! Het was een gekkehuis hier, haha.
Na een tijd ondekte de oudere kinderen natuurlijk hoe je ze kan laten knallen, en toen dat eenmaal gebeurde
duurde het niet lang en alle ballonen waren kapot.
Toen nog maar even met knuffels gespeeld en erna gezellig met ze alle een film gekeken.
Op elke been zaten 2 kinderen en ondertussen ook nog kinderen die naast me zaten.
Zo lief die kinderen.
Soms kreeg ik allemaal kusjes van ze en zeiden ze i like you, i love you.
Ach het idee dat ik wegga hier over 2 weken vind ik zo erg! Wat ga ik de kids missen zeg!
's avonds nog even gedanst en gegrapt met de oudere kinderen.
Ook duidelijk op de kalender laten zien wanneer me ouders + ilona & fleur komen, en wanneer we met ze alle weggaan.
Het werd toen duidelijk dat het toch allemaal alweer snel gebeurd.

Donderdag toen ik wakker werd was de lucht blauw en scheen het zonnetje al goed. Balen zeg dat ik dus geen geld heb nu,
anders had ik met de kinderen naar Nyeri Hill kunnen gaan, daar kunnen lunchen met ze en spelen.
Maar dat ging dus allemaal niet door. Dus toen maar gezellig in de tuin met de kinderen gespeeld.
Ik had belleblaas mee dus de hele tijd met de kleintjes daar mee gespeeld.
waren 3 kinderen die hadden het volgens mij nog nooit gezien, die genoten ervan!
Voor de andere kids was het toch wel iets 'normaals'en was het niet lang intressant.
Lucy heeft bij elke bel volgens mij wel gezegd ; Look bubbles!
Zo grappig om te zien, hoe intressant ze het vond allemaal.

Later samen met de huismoeders de green grams uitgezocht ( soort van doperwten), alle mislukte, steentjes,papiertjes enz er tussen uitgehaald.
Jeetje wat een werk is dat altijd toch! Maar als je het met elkaar doet is het nog gezellig ook om te doen!
Nu zijn ze er voor de rest van de week weer klaar mee.
Ondertussen met Mam contact gehad en hebben we een manier gevonden om aan geld te komen voor mij!
Via western Union kon me mams geld storten ergens en kon ik hier in Kenia het zo bij de bank ophalen!
Jeetje, wat was ik blij toen dat allemaal gelukt was zeg! Jackson zag het aan me, hij zei je keek zo bezorgd en balend
de afgelopen dagen dat het niet lukte, maar nu straal je weer!
We zijn gelijk naar de supermarkt gegaan om wat spullen daar te kopen.
Ik heb lepels, schriftjes, potloden (grijze), koekjes, sappen en voor de kleine kids soort van pap gekocht.
Voor mezelf maar weer wat drinken gekocht want dat was inmiddels ook bijna op.
Daarna zijn we naar de markt gegaan en heb ik weer fruit gekocht. Ik koop altijd van alles meerdere stuks zodat ze
in het weeshuis ook weer fruit hebben.

Zo dit was het weer voor nu,
ik hoop dat het morgen weer lekker weer is dan kunnen we naar Nyeri hill met de kids, en zaterdag ga ik dan met de oudere kids
ergens te lunchen ofzo! Ook even wat met hun samen wat doen.
Vind het fijn omdat ik alleen ben om de dingen toch maar te splitsen want anders zijn het gewoon te veel kinderen bij elkaar
en willen vooral de kleintjes echt alle aandacht.

veel liefs, aida

  • 29 September 2011 - 14:48

    Ilona En De Rest:

    ja aida

    dat heet nou echt op zn afrikaans hahaha maar ik begrijp dat het balen is als je geen geld kan trekken je voelt je erg leeg zonder geld
    nou nog eventjes wij zijn ook al aan het aftellen druk al de koffers voorpakken en alle spulletjes die we mee willen nemen enzo. tja en aan alles moet ook een eind komen en een leuk vooruitzicht is dat je weer heen gaat dus dat moet je ook maar in gedachten houden. nou hou je haaks en tot over 10 daagies doeiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aida

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 22007

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 02 December 2013

Op naar Kenia samen met Lisette Andriesse!

21 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Een korte vakantie (2,5 week) naar Kenia

04 September 2011 - 22 Oktober 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: