Vakantie Mombasa met Winnie - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu Vakantie Mombasa met Winnie - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Aida Doesburg - WaarBenJij.nu

Vakantie Mombasa met Winnie

Door: Aïda

Blijf op de hoogte en volg Aida

26 September 2011 | Kenia, Nyeri

In Mombasa met Winnie,

We zijn maandag middag vertrokken naar Nairobi. Jackson zou ons brengen met het busje van Upendo.
Ik zei zondag avond al tegen Jackson, ik wil graag optijd erheen want hier weet je maar nooit wat er onderweg gebeurd...
En jahoor, maandag toen we naar Nyeri town gingen om wat fruit te kopen + Samosa's op de markt stopte de auto ermee.
Of naja, hij deed het nog wel maar er was wel iets mis.
Dus Jackson belde snel de garagestraat ( een straat wat een en al garage is ) en na 30 minuten kwamen er 2 jongens aan lopen
die naar het busje gingen kijken, en gebeurde er waar ik al bang voor was..
We konden het busje niet gebruiken meer die dag :(
Dus toen hebben we Francis gebeld, een vriend van Jackson die tevens ook Taxi chauffeur is.
Hij heeft ons toen naar Nairobi gebracht, dus mijn ritje werd iets duurder dan gepland van te voren
maar dat maakt niet uit, heb een jaar lang hard gewerkt voor deze reis en alles is het echt waard hier! :)
Na een rit van ruim 3 uur waren we in Nairobi. Jackson had onderweg al een aantal keer Stanley gebeld dat we onder weg waren
en hoelaat we er ongeveer zouden zijn zodat we zeker wisten dat als we aankwamen Stanley er ook zou zijn ( stanley
had de kaartjes voor de trein geregeld voor me). Eenmaal aangekomen in Nairobi belde we Stanley weer..
En wat denk je? Hij was net weg gegaan uit nairobi want hij moest even wat ophalen..Maar hij zou zo terug zijn..
Nou na een uur wachten ruim op Stanley was hij er eindelijk!
Toen kon Jackson eindelijk weer terug, weer 3 uur terug rijden...
Even gezellig met Stanley gepraat en gezegd dat ik graag optijd bij het station wil zijn want je weet nooit wat er gebeurd onderweg.
Nou stanley vond dat een goed idee dus om 18.00 waren we bij het station en om 19.00 zou de trein vertrekken.

De treinen hier zijn nog zo ouderwets! Echt geweldig om dit te zien en mee te maken.
Je zag een hoop Mzungu's ( blanke) wachten op de trein naar Mombasa, en toen hij eraan kwam
zag je iedereen hier foto's van maken. Erg grappig om dat te zien!
Eenmaal in de trein was het zoeken waar we nou precies zaten. Aangezien Winnie ook nog nooit met de trein is geweest
was het voor ons beide een uitdaging om erachter te komen hoe het nou allemaal werkte.
We kwamen buiten al een meisje tegen uit Schotland en toevallig moest die ook in dezelfde coupe als ons.. Dus wij haar volgen
erna bleek ook nog dat we het zelfde hokje hadden in de trein om te slapen.
Het was een leuke intressante treinreis. Echt, ik zal die reis nooit meer vergeten denk ik.
Het meisje uit Schotland vroeg aan een jongen die werkt in de trein hoelaat we ongeveer zouden vertrekken..
en hij zei echt : wanneer de bel gaat, dan vertrekken we..
Ik moest zo lachen! Ik dacht echt ja dit is Kenia, alles is Pole pole.

in de trein hadden we onze avondmaaltijd en het was heerlijk!
Lekker rijst met kip, soep, fruit en black thee ( thee zonder melk). Daarna gingen we weer naar onze kamer in de trein
en konden we gaan slapen, jammer genoeg ondekte ik kakkerlakken in de ruimte.. Dus geslapen heb ik niet.
Winnie moest er heel hard om lachen dat ik eerst alles steeds controleerde voor ik er ging zitten.
Ik hou echt niet van insecten. Blegh.
Toen het eindelijk licht werd 's ochtends heb ik echt de hele tijd naar buiten gekeken..
Wat een prachtig uitzicht! Echt wat je ziet is zo fantasties. Jammer genoeg alleen geen dieren gezien hier..
Soms reden we vlak langs een dorpje en dan stonden echt alle kinderen naast het spoor te zwaaien! zo lief om te zien
En als je dan terug zwaaide en ze zagen het dan werd er nog fanatieker gezwaaid naar je!

Eenmaal in Mombasa aangekomen na een reis van 15uur met de trein belde ik Anthony om te vertellen dat we er waren.
Dus na 10 minuten was hij er, hij kwam aan in ze t-shirt van Funakoshi zodat hij wist dat ik hem zou herkennen..
Was weer fijn hem te zien! :)
We reden naar het hotel toe gelijk zodat we daar onze spullen konden dumpen en daarna gelijk door konden gaan naar het
strand!
Onderweg nog een bikini gekocht voor Winnie want dat had ze nog niet..En we zijn heeeeeeeeeerlijk gaan zwemmen in de zee!
Wat een prachtig mooi strand zeg. Het was er heerlijk! ( dat zal je zien op de foto's die ik straks erbij plaats ;))
Ik zag wel gelijk dat ik niet de enige Mzungu was hier, en dat sekstoerisme hier ook is..
Jonge keniaanse vrouwen met ouwe blanke mannen.. Ik had er altijd wel van gehoord, maar nooit gezien..
Je ziet het hier aardig wat. Ook anderssom zie je het, jonge jongens met oude vrouwen.


Anthony heeft dinsdag en woensdag ook vanalles laten zien in Mombasa, hij was een beetje een tour gids, dit omdat ik dat
voor hem was toen hij in Nederland was. Maar voor mij hoeft dat allemaal niet zo, beetje zonnen en rond lopen op het strand
maakt mij ook al erg blij! haha.

Donderdag was Anthony weg dus zijn Winnie en ik samen op stap gegaan. Lekker een stuk gewandeld en met de matatu naar het strand
gegaan. Lekker de hele tijd wezen zonnen en praten. Ook ruim een uur over het strand gelopen.. Want het is zo prachtig en heerlijk
om te doen hier! :)
Ondertussen hebben we trouwens ook besloten tot zondag te blijven ipv. vrijdag. Lekker even 2 dagen extra Mombasa!
Gaan we weer met de trein terug. Ik kan niet wachten! Vind het zo geweldig om mee te maken! :)

Vrijdag was Anthony er weer niet, dit keer gingen we ook uit het hotel om in een ander hotel te gaan slapen in de avond.
We hadden eentje gezien bij het strand die betaalbaar was ( sommige kamers hier zijn meer dan 100€ per nacht ). We hadden besloten
om naar het hotel te lopen want we dachten het is ongeveer een uur lopen.. Lekker even wandelen en het was nog bewolkt dus
nog niet super warm. Onderweg stopte om de 20sec. een Matatu.. Maar nee wij wilden gaan lopen.
We dachten onderweg slim te zijn door een weg eerder af te slaan. Zodat we via het strand zouden gaan lopen..
Maar dat was fout gedacht... We kwamen namelijk wel vlakbij het strand, maar nergens mag je door het hotel of restaurant lopen
om naar het strand te gaan. overal moesten we omheen lopen...
Uiteindelijk was de enige weg naar het strand ook nog eens afgesloten dus moesten we een andere weg nemen.
Kwamen we toch weer uit op de hoofdweg! Nou na bijna 2 uur gelopen te hebben en het zonnetje dat inmiddels scheen werd
het te warm voor ons, dus toen toch maar de matatu genomen. We moesten toch nog 15 minuten met de matatu voor we op de
plek der bestemming waren. Was ik even blij dat we daarmee waren gegaan uiteindelijk!
Want jeetje wat was het warm zeg! Maar het was wel heerlijk om even lekker stuk gewandeld te hebben in de prachtige natuur
hier in Mombasa.
Eenmaal bij het hotel zijn we meteen gaan omkleden en de zee ingedoken. heeeerlijk! de hele dag zowat gezwommen en in de zon gezeten.

Zaterdag en zondag was eigenlijk weer het beetje hetzelfde, lekker zonnen en zwemmen!
Ik word nu eindelijk wel echt bruin! Zelfs me benen kleuren bij! :) heeeerlijk!
Zondag middag was het weer zover dat we terug naar Nyeri moesten, balen!
Ik vond het namelijk echt heerlijk op het strand..
Voor het weeshuis nog even flesje zand + zeewater mee genomen ( ja dat wilde ze graag, denk dat ze het willen proeven ofzo) en een paar
kokosnoten. Maak ik de Huismoeders ook weer blij! :)
We zijn lekker optijd naar Mombasa town gegaan zodat we zeker wisten dat we optijd waren.. Want he je weet nooit wat er hier gebeurd..!
Na een groot rondje met de TjukTjuk door de stad te zijn geweest ( hij wist het treinstation niet te vinden) waren we ruim 1,5 uur te vroeg
bij het treinstation..
Dus nog even boodschapjes gedaan bij Tusky's voor onderweg ( we hebben heeeeeeeerlijke chocolade ondekt hier) en lekker in het zonnetje
nog gezeten. Daarna zijn we lekker optijd naar de trein gegaan en ons hokje opgezocht.
Dit keer hadden we een Hokje voor ons 2en.
Lekker rustig :)
Nou toen de terug reis weer gehad, was weer een lange langzame trip..Maar Toch genoot ik er weer echt van!
Terug in Nairobi zijn we lekker een stuk door nairobi wezen wandelen opzoek naar de plek waar de Matatu's van vertrekken..
Na het aan verschillende mensen gevraagd te hebben kwamen we na ongeveer 25minuten op de plek,
even de juiste matatu uitgezocht en hup 3 uur in een busje met harde muziek onderweg naar Nyeri!
Toch vind ik deze manier van reizen wel heerlijk en ideaal! Begin er nu aan te wennen dus zal het wel vaker gaan gebruiken denk ik!

Nou dit was even mijn verslag van me vakantie in me vakantie. En ik vond het geweldig!
Mombasa is ook zeker een aanrader!

Komende week ga ik hier weer veel doen, dus dan ga ik het geld van de Sponsors weer goed gebruiken! :)

veel liefs,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 September 2011 - 13:48

    Ilona En De Rest:

    oooo dat ziet er lekker uit
    begin nu toch ook al te kriebelen
    we zijn zo benieuwd en hebben ze nog wat aan bikini's of zwembroeken dat zat namelijk ook tussen de kleren en ondergoed die trouwens heel goed gaat die actie hahha
    nou kijk uit naar je volgende verhaal

    grtz the kings

  • 26 September 2011 - 14:46

    Sophie & Daan:

    Wat een super leuke foto's Aida!!! Zo te zien hebben jullie het heerlijk gehad, leuk. Nog even en dan komt half Alkmaar ;) in Kenia aan...het wordt alleen maar gezelliger haha. Nou geniet er nog even van!

    Liefs Sophie & Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aida

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 22021

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 02 December 2013

Op naar Kenia samen met Lisette Andriesse!

21 Januari 2012 - 08 Februari 2012

Een korte vakantie (2,5 week) naar Kenia

04 September 2011 - 22 Oktober 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: